woensdag 15 oktober 2014

'Het is maar een vakantiehuisje..!'

+ Open haard met tegeltjes

De zaken gaan goed, maar nog niet zo goed dat we ons een tweede huis kunnen veroorloven. Gelukkig hebben we in de familie een aantal babyboomers en daardoor vrijwel het hele jaar door de beschikking over een vakantiehuisje. 
Huisje is trouwens misschien niet helemaal de goede term. Toen wij een aantal jaren geleden een paar vrienden uitnodigden voor de feestdagen, konden ze het vakantiehuisje niet vinden. Na vele rondjes door het bos, kwamen ze eindelijk aan en riepen verbaasd uit: 'we zochten een huisje, dit is een villa!'  

Ok, het huis is wat groter dan wat je zou verwachten bij de term vakantiehuisje. Het ligt idyllisch in het bos, de hertjes dartelen rond in de tuin en alles is van hout, gecombineerd met andere warme materialen, hier en daar een tikkeltje design en een zwembad in de tuin.......... kkgggggg (hier klonk een prachtig rustgevend filmmuziekje, dat nu bruut wordt onderbroken door iemand die de naald van de lp aftrekt).

Laat ik vooropstellen dat we er altijd met plezier verblijven en dat het echt luxe is om een gratis uitvalbasis te hebben, maar ik moest mijn stinkende best doen om wat mooie foto's te maken. De eigenaren, laten we ze babyboomer 1 (b1) en babyboomer 2 (b2) noemen, hebben namelijk 1 belangrijk credo: 'het is maar een vakantiehuisje'. Dat betekent dat je er vooral niet veel geld aan moet uitgeven. Daarnaast vinden ze het zonde om wat dan ook weg te doen, dus lijkt de villa nu wel een klein huisje, omdat het helemaal vol staat. En dan hebben we het over de kleuren nog niet gehad..

En dus doe ik altijd, wat ik thuis ook deed als mijn ouders een weekendje weg waren: alle overbodige spullen weghalen, de meubels verschuiven en een fles wijn opentrekken (dat laatste om de kleuren wat minder aanwezig te laten zijn). Maar sommige dingen kun je niet zo makkelijk veranderen:

1. kunststof kozijnen (lekker praktisch, maar zooooo lelijk)
2. goedkope laminaatvloer (wie heeft dat ooit uitgevonden, laat staan gekocht?)
3. gordijnen (waarom hangen die dingen 5 cm boven de grond?)

De kleuren van de muren durfde ik niet op de foto te zetten, dat zou zelfs mijn camera niet hebben overleefd. Toen alles nog mooi wit was, stelde ik voor om wat warme tinten te gebruiken, zoals groen achter de boekenkast, om mooi aan te sluiten op de kleuren van het bos. Domme ik.. Wat moet de plaatselijke interieurzaak gelachen hebben, toen b1 en b2 aangaven dat er wat kleur moest komen. Nu kon hij eindelijk al die spullen kwijt, die niemand verder wilde (had ik al vermeld dat b1 en b2 van showmodellen houden?). Resultaat:

- een kleur groen in de woonkamer waarvan je de tranen (van het huilen) over de wangen rollen
- een zalmkleurige badkamer, tegels en wanden (zie een vorig blog voor mijn mening over zalm)
- fuchsia muren in de slaapkamers gecombineerd met blauwpaars tapijt (daar doen zelfs onze kids de ogen rap dicht, wat weer mooi meegenomen is)

+ Prachtige stoelen en Ixxi
- Less would be more...
Dit wordt echter goedgemaakt door de open haard (tegeltjes ervoor bedacht door moi), de luxe keuken, het bubbelbad en het formidabele uitzicht op het bos. En er staan echt mooie spullen, b1 en b2, maar een beter credo is: 'less is more' (behalve als het om de lengte van de gordijnen gaat). 

Ik zou het met liefde restylen, gratis en voor niks. Tot die tijd, gewoon veel wijn drinken bij de haard en naar buiten kijken. Iemand zin en durf om langs te komen voor een kleurrijk verblijf?

- gordijnen... te kort

- Die kleur groen bedoelde ik niet...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten