donderdag 28 augustus 2014

Tafeldekken is leuk!

Vroeger was er kinderarbeid, mijn zussen en ik hebben heel wat afgeruzied over tafeldekken, afruimen, afwassen en vooral afdrogen. Ik ben niet zo oud dat ik kom uit de tijd dat de vaatwasser nog niet bestond, maar mijn ouders verwenden zichzelf pas met die luxe toen hun gratis keukenhulpjes allemaal het huis uit waren. 

Inmiddels is iedereen er wel achter dat een vaatwasser niet alleen familievetes voorkomt, maar ook nog eens heel milieuvriendelijk is. De hoeveelheid water die we met de wasser besparen kunnen we dan ook lekker in ijsvorm over ons hoofd gieten om een goed doel te steunen. 

Maar, ik beken, ik vind tafeldekken, alle jeugdtrauma's ten spijt, leuk... heel leuk. Opruimen ook trouwens. Af en toe houden we dan ook een kleine 'dinnerparty' en dan trek ik alles uit de kast. Nou ja, koken is dan weer niet echt mijn ding, maar dat doet mijn 'hubby' meestal.

Tafeldekken is natuurlijk niks anders dan een verkapte vorm van styling. En je hoeft echt geen 1001-delig servies en bestek te hebben om er iets gezelligs van te maken. Mix & Match is the real thing.




Gelukkig is er in Haarlem sinds kort de SissyboyHomeland. Inspirerende winkel, waar mijn pinpas en ik graag naartoe gaan. Pinpas betaalde afgelopen week al hiernaast afgebeelde musthaves, en nu sparen we voor het fantastische zwarte bestek!



En afwassen? Dat doe ik sinds mijn afstuderen alleen nog op de camping. Gelukkig gaan we nooit kamperen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten